Türkiye’de Havayolu ile Yolculuk Yapan Yolcuların Wi-Fi’a Olan Talebi Gittikçe Yükseliyor
Dünya genelinde yolcuların %60’ı uçak içerisinde Wi-Fi kullanımının lüks bir araç olmaktan çıkıp zorunlu bir kullanım haline geldiğine inanıyor.
Yolcuların %61’i uçuş sırasında yüksek kaliteli Wi-Fi kullanımını, uçuş anında sunulan eğlence paketlerine tercih ediyor. Uçuş sırasında iyi bir bağlantı deneyimi yaşayan yolcuların %45’i, ücretsiz uçuş anı eğlencelerini kullanmaktansa Wi-Fi için para ödemeyi tercih ediyor. Çocuklarıyla seyahat eden ebeveynlerin %66’sı uçuş sırasında internet bağlantısının “hayat kurtarıcı” olduğunu söylüyor.
26 Temmuz 2017: Dünyanın önde gelen mobil uydu iletişimi sağlayıcısı Inmarsat’ın(LSE: ISAT.L) pazar araştırması şirketi GfK iş birliğiyle üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Uçuş Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması” sonuçlarına göre uçaklarda sunulan genişbant hizmeti havayolu endüstrisini değiştiriyor ve yolcuların uçuş deneyimine ilişkin beklentilerinde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaratıyor.
Yolcuların büyük bir çoğunluğu artık 30.000 fit yükseklikte uçarken de aynı karada sahip oldukları gibi yüksek seviyede bağlanabilirlik ve çevrimiçi hizmetlere erişim hizmetinden yararlanmak istiyor. Hal böyleyken, yolcuların %60’ı Wi-Fi kullanımının bir lüks olmaktan çıkıp zorunluluk haline geldiğini savunuyor. Tüm dünyada uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların çoğunluğu (%61), havayolu seçimi yaparken belirledikleri önceliklerde Wi-Fi’yı uçuş sırasında sunulan eğlencelere göre daha üst sıralara yerleştiriyor.
Havayolu şirketlerinin tüm pazarlarda Wi-Fi hizmetleri sunmak ya da mevcut Wi-Fi hizmetlerini bir üst seviyeye taşımak için rekabet içinde bulunduğu günümüzde, yolcuların yüksek kaliteli genişbant sunan havayolunu tercih etme şansı bulunuyor ve yakın zamanda bu hizmeti sunmayan şirketlere sırtını dönmesi bekleniyor. Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (%44), internette kesintisiz gezinti yapmalarını sağlayacak bağlanabilirlik hizmetini sunmaması durumunda önümüzdeki bir yıl içerisinde tercih ettikleri havayolu ile uçmaktan vazgeçeceğini söylüyor.
Akıllı telefon, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi kişisel cihazlarla bağlanabilme özelliği, uçuş esnasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşamış yolcular için %40 ile havayolu seçiminde ilk üç değerlendirme kriteri arasına girmiş durumda. Bunun öncesinde %53 ile bilet fiyatı ve %44 ile uçuş slotu (koltuk) bulabilmek yer alıyor. Ayrıca daha önce uçuş sırasında Wi-Fi kullanmış olup iş seyahati yapan kesim %56 oranıyla çevrimiçi kalmanın ve uçuş sırasında da çalışabilmenin müşteri deneyimini büyük ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor.
Bu alanda yapılmış en büyük küresel yolcu araştırması olan araştırma, Avrupa, Ortadoğu, Asya Pasifik ve Kuzey ve Latin Amerika’da 18 ülkeden 9.000 havayolu yolcusunun yanıtlarını yansıtıyor.
Inmarsat Avrupa Satış, Gelir ve Uçuş Esnası Hizmetlerinden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mario Franci sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, “Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi hizmeti, insanların uçuş hakkındaki düşüncelerini ve havada geçirdikleri zamanın niteliğini değiştiriyor. Bu süreyi ister çalışmak ister aile ve arkadaşlarla bağlantı kurmak ya da alışveriş ve eğlenceli içeriklere göz atmakla geçiriyor olsunlar, uçuş esnasında genişbant hizmetinin bulunup bulunmaması bir havayolunun tercih edilmesinde önemli bir faktör haline geldi. Her yıl gerçekleştirdiğimiz Uçun Sırasında Bağlanabilirlik Araştırması, yolcuların düşüncelerini öğrenmek için iyi bir barometre haline geldi. Bu yılki anket, yolcuların %60’ının uçak içerisinde Wi-Fi kullanımını artık lüks değil bir zorunluluk olarak gördüğünü gösteriyor. Daha fazla insan uçuş esnasında bağlanabilirlik deneyimi yaşadıkça bu oran daha da artacak. Bağlanabilirliğin havayollarına sunduğu fırsatların göz ardı edilemeyeceği çok açık“ diye konuştu.
Türkiye anketinden öne çıkan notlar
Türkiye’de yolcuların %55’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
Türkiye’de uçuş sırasında Wi-Fi deneyimi yaşayan yolcuların %38’i Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor.
Türkiye’de yolcuların %84’ü uzun mesafe uçuşlarında, %77’si orta mesafe uçuklarında, %68’i ise kısa mesafe uçuşlarında uçuş içi bağlanabilirliği için para ödeyebileceklerini söylüyor.
Avrupa anketinden öne çıkan notlar
Avrupalı yolcuların %35’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
Uçuş sırasında yüksek kaliteli bağlanabilirlik deneyimi yaşayan Avrupalı yolcuların %39’u, Wi-Fi kalitesinin zayıf olması durumunda önümüzdeki yıl tercih ettikleri havayolu şirketinden vazgeçeceğini söylüyor.
Avrupalı iş insanları Wi-Fi’ı hem iş hem iş dışı amaçlarla kullanıyor: %34 e-postalarına bakıyor, %33 web‘de dolaşıyor, %28 sosyal paylaşım ağlarında geziniyor ve 12%’si iş amaçlı araçları kullanıyor.
Avrupa’da eğlence amaçlı uçuş yapanlar cihazlarını diledikleri şekilde kullanma özgürlüğünü seviyor: %49 birden fazla cihazla bağlanırken, çocuklarla seyahat edenlerde bu oran %65’e çıkıyor.
Uçuş esnasında Wi-Fi kullanımından tatmin olan Avrupalıların %40’ı Wi-Fi bulunmasının eğlence amaçlı uçuşlarını önemli ölçüde iyileştirdiğini düşünüyor. Bu oran iş amaçlı uçuşlarda %49’a çıkıyor.
Uçuş sırasında iyi kalitede bağlanabilir deneyimi yaşayan Avrupalı uçak yolcularının neredeyse yarısı (%46), aynı deneyimi arkadaşlarına da tavsiye edeceğini söylüyor.
Bağlantı sağlandığında Avrupalı yolcular uçuş sürelerinin üçte birinden fazlasını (%36) Wi-Fi kullanarak geçirirken, uykuda geçirdikleri süre yalnızca %11.
Avrupalı yolcuların %46’sı uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor.
Avrupalı katılımcılarının %30’u uçuş sırasında gerçekleştirdiği satın alımların teslimatının evinde olmasını tercih ediyor.
Küresel Araştırma anketinden çıkan önemli notlar şunlardır:
Çocuklarıyla birlikte seyahat eden ailelerin üçte ikisi (%66), çocukların uçuş esnasında meşgul olmasına yardımcı olan Wi-Fi’un “hayat kurtarıcı” olduğunu söylüyor.
Uçuş esnasında yüksek kaliteli Wi-Fi’dan yararlanan yolcuların %61’i Wi-Fi’ın uçuş sırasında sunulan eğlence hizmetlerinden daha önemli olduğunu söylüyor; %45’i ise ücretsiz eğlence hizmetlerinden yararlanmak yerine Wi-Fi için para ödemeyi tercih edeceğini belirtiyor.
Yolcuların %56’sı yetersiz Wi-Fi hizmetinin uçak yolcuları arasında önemli bir hayal kırıklığı sebebi olduğuna inanıyor.
Yolcuların %61’i uçuş esnasında Wi-Fi kullanımının, karada bulunan tanıdıklarıyla bağlantı kurma imkanı sunduğu için uçak korkusunu azalttığı konusunda hemfikir.
Eğlence amaçlı kısa mesafe uçuşlarda uçuş esnasında bağlanabilirlik için ödeme yapmaya hazır yolcuların oranı %77. Bu, 2016 yılındaki %64’lük orana göre ciddi bir artış anlamına geliyor. Ödeme yapmaya en yatkın kesimler arasında 25-34 yaş grubu, çocuklarıyla yolculuk eden aileler, Asya Pasifik ve ABD’de yolculuk yapanlar yer alıyor.
Yolcuların %89’u eğlence amaçlı uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi kullanmak için ödeme yapma konusunda istekli.
Yolcuların bağlanabilirlik konusundaki beklentileri en çok Asya Pasifik bölgesinde artıyor. Burada yolcuların %91’i uzun mesafe uçuşlarda Wi-Fi için ödeme yapmaya istekli görünüyor.
Yolcuların %52’si uçaktan bazı satın almalar yaparak bunları havaalanına vardığında teslim alma avantajından yararlanabileceğini söylüyor. Bu da uçuş esnasında e-ticaret konusunda büyük fırsatlar olduğunu gösteriyor.
Dünyada her uçağa ve uçuş rotasına eksiksiz bağlanabilirlik getiren Inmarsat, küresel havacılık sektöründe dönüşüm yaratıyor. Inmarsat, dünyada yeni nesil kapsamlı Yüksek Verimli Uydu (HTS) ağı genişletme hizmeti olan ilk ve tek tedarikçidir. Aynı zamanda kabinden kokpite kadar tüm uçak içerisinde bağlantı kurmayı sağlayan tek havayolu genişbant tedarikçisidir. Inmarsat’ın dünya lideri yolcu çözümleri, endüstri standart sertifikalı güvenlik ve operasyon hizmetleri ile tamamlanmaktadır. Yolcular karada sahip oldukları genişbant hizmetleriyle eşit derecede bir kabin içi bağlanabilirlik deneyimi yaşayarak internette gezinebilir, videolar izleyebilir, sosyal medya hesaplarını kontrol edebilir ve çok daha fazlasını yapabilir. Avrupa Havacılık Ağı (EAN), Inmarsat tarafından işletilen bir uydu aracılığıyla bağlanabilirliği ve Deutsche Telekom’un işlettiği tamamlayıcı bir LTE tabanlı karasal ağı entegre eden dünyadaki ilk çözümdür. Bu çözüm, Avrupalı yolculara, kişisel cihazlarını internet tarama, video izleme, oyun oynama ve diğer çevrimiçi servisleri eşsiz yüksek kapasite ve düşük gecikme performansıyla kullanma imkanı sunuyor.
Benzer Yazılar
Endüstri 4.0’da Tehditleri Fırsata Çevirelim
Kibar Holding CEO’su Tamer Saka: Endüstri 4.0’da Tehditleri Fırsata Çevirelim 75