Teknolojinin altın kuşağı ‘Z’ Takip ettiği ilk mecra ise televizyon

Televizyon, toplumun bütün katmanlarının ve farklı yaş gruplarının her dönemde ilgisini üzerine çeken mecra olarak karşımıza çıkıyor. Teknolojiyle iç içe büyüyen Z kuşağı da geleneksel medyanın başrol oyuncusu televizyondan vazgeçemiyor. Ve rakamlar gösteriyor ki çağımızın en genç kuşağı olan Z kuşağının yüzde 55’i televizyon izliyor.

1990’lı yıllarda altın çağını yaşayan televizyon, etkileme gücüyle her dönem güçlü bir mecra olarak ayrıcalık kazanıyor. 2000’li yıllardan sonra doğmuş Z kuşağı ise teknolojisiz dünyayı hiç bilmiyor. İletişim çağının tam da ortasında doğan bu nesil teknolojiye çabuk adapte olabilme becerileriyle dikkat çekiyor. Her ihtiyacını dijital ortamdan temin eden Z kuşağı ilk mecra olarak televizyonu tercih ediyor. Öte yandan Z kuşağı ilk tercihi olan televizyonun yanında çağın yeniliklerine ayak uydurarak ikinci ekran olarak akıllı telefon ve bilgisayar teknolojilerine ilgi duyuyor.

Kuşaktan kuşağa tercih edilen ilk mecra televizyon

Z kuşağının teknolojiyi yakından takip eden ve en çok kullanan nesil olduğunu vurgulayan Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, bu kuşağın %55 oranında televizyonu tercih ettiğini ve televizyonun önemli bir mecra olarak Z kuşağı üzerinde etkisinin olduğunu belirtiyor. Erkmen, Televizyon, hayatımıza girdiği ilk andan itibaren insanlar için en dikkat çekici iletişim araçlarından biri olmuş, her dönem bu etkisini korumuştur. Büyükten küçüğe, kuşaktan kuşağa herkesi hedef kitlesi içerisinde barındıran televizyon sayesinde ‘televizyon nesli’ diyebileceğimiz bir nesil varlığını sürdürmektedir. Televizyon çok geniş ve farklı hedef kitleleri kapsadığı için oldukça çarpıcıdır. Bu nedenle kitleyi etkilemede ve harekete geçirmede televizyon reklamlarının da ayrı bir önemi var. Görüntü, birçok şeyi anlattığı ve izleyicide görsel etki bıraktığı için kalıcı bir unsur. Hedef kitle bu etki sayesinde satın alma ihtiyacı duyuyor. Tanıtım aracı olarak görüntü unsurunu içerisinde bulunduran televizyon reklamları da hedef kitleye ulaşmada en etkili mecra olarak karşımıza çıkıyor. Yapılan araştırmalarda televizyon reklamcılığının diğer mecralara oranla üç kat daha verimli olduğunu gösteriyor” diye belirtiyor.

Önceki TELKODER: “Geçmişe Değil, Geleceğe Bakalım. Türkiye Fiber Altyapı Bekliyor”
Sonraki E-koruma.net Genel Müdür Yardımcısı Esra Topal "Haberini sildirmek isteyenler daha çok tanınmış kişiler ve markalar"

Benzer Yazılar

Sektör Toplantı ve Haberleri 0 Comments

Ufuk 2020’nin Yeni Web Sitesi Erişime Açıldı

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. A. Arif Ergin, Avrupa Birliği (AB) Ufuk 2020 Çerçeve Programı ile yeni başarı hikayelerine imza atmak istediklerini, bu kapsamda yeni