LC Waikiki Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü Sevda Malkoç “LCW Sense Uygulamasıyla Dünyada Bir İlke İmza Attık”
LC Waikiki Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü Sevda Malkoç:
“Görme Engelli Bir Müşterimizin Kendi Alışverişini Yapabilmesi, Tercihlerini Kendisinin Belirleyebilmesi ve Mutluluğu Bizim İçin Çok Önemli”
LC Waikiki olarak kuruluşundan bugüne kadar en büyük hassasiyet gösterdikleri konulardan birinin her kesimin ihtiyaçlarını anlamak ve destek olmak olduğunu vurgulayan Malkoç; Bu uygulamayla görme engellilerin giyim alışverişi yaparken yaşadıkları engelleri ortadan kaldırmayı, bu konuda hayatlarını kolaylaştırmayı hedeflediklerini söyledi.
Malkoç, öncelikli hedeflerinin 37 ülkede bulunan tüm LCW mağazalarında görme engelli müşterilerinin bu uygulamadan yararlanmasını sağlamak olduğunu açıkladı.
Arzu Kılıç
Türkiye’nin dünya çapındaki giyim markası LC Waikiki, dünyada bir ilke imza atarak, görme engelli bireylerin hayatlarında büyük bir kolaylık sağlayacak “LCW Sense” uygulamasını hayata geçirdi. Söz konusu uygulama 3 Ekim 2017 tarihinde basın toplantısı ile tanıtıldı.
LC Waikiki Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü Sevda Malkoç’un ifadesine göre; Change.org’da başlatılan kampanya firmanın görme engelli bireyler için düşündüğü projeyi hayata geçirmesine ivme kazandırdı. Bu proje Altı Nokta Körler Derneği ve Türkan Sabancı Görme Engelliler Okulu ile iş birliği yaparak hayata geçirildi.
“İyi giyinmek herkesin hakkı” misyonuyla yürüten projede “LCW Sense” uygulaması ile görme engelliler giysi hakkındaki; renk, kumaş, desen, yıkama talimatları, fiyat gibi tüm bilgilere kolaylıkla ulaşabilecekler. App Store ya da Google Play Store’dan ücretsiz olarak cep telefonuna indirilen bu uygulama, görme engelli bireylere başka birinin yardımına ihtiyaç duymadan alışveriş yapma, kıyafetlerini ayırt edebilme ve kombin oluşturma özgürlüğü kazandıracak.
“LCW Sense” uygulaması, App Store ve Google Play Store’dan ücretsiz olarak cep telefonlarına indirilebiliyor, programın ana menüsünde bulunan “oku”, “favoriler”, “gardırobum” ve “yardım” butonları üzerinden çalışıyor.
Görme engelli bireylere umut olacak uygulama hakkında LC Waikiki Kurumsal İletişim ve Reklam Müdürü Sevda Malkoç ile konuştuk.
Toplumumuzdaki dezavantajlı kesimlere yönelik sayısız çalışmalar yürütüyoruz
– “LCW Sense” uygulaması nedir? Nasıl aklınıza geldi? Kimlerle birlikte çalışıldı?
-LC Waikiki olarak milyonlara hitap eden bir markayız ve kulağımızı her kesime açık tutmayı sosyal sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Kuruluşumuzdan bugüne en büyük hassasiyet gösterdiğimiz konulardan biri de her kesimin ihtiyaçlarını anlamak ve destek olmak.
İşte bu duyarlılığımız ve önceliklerimiz doğrultusunda, toplumumuzdaki dezavantajlı kesimlere yönelik sayısız çalışmalar, etkinlikler yürütüyoruz. Pek çok alanda farklı STK’larla, akademik kuruluşlarla, uzmanlarla çalışıyoruz. Gerek kendi projelerimizde işbirlikleri yürütüyor, gerekse onların çalışmalarına destek oluyoruz. Şirket değerlerimize gönülden inanan LC Waikiki Sosyal Sorumluluk Platformu Gönüllüleri olan arkadaşlarımız, büyük emek verip projeler için kolları sıvıyorlar.
Pazar araştırma departmanımızın müşteri kitlemizle ilgili hali hazırda araştırmalar yaptığı bir dönemde Change.org’daki kampanya bizim için tetikleyici oldu ve görme engelli vatandaşlarımız için düşündüğümüz bir projeyi hayata geçirmemize ivme kazandırdı. Bir süredir görme engelliler için, onların daha kolay alışveriş edebilmelerini, alışveriş yaparken sorun yaşamamalarını sağlamak üzere bazı fikirlerimizi değerlendirmeye almıştık. Bir kişi bile olsa görme engelli bir müşterimizin kendi alışverişini yapabilmesi, tercihlerini kendisinin belirleyebilmesi ve mutluluğu bizim için çok önemli.
Bu projeyi Altı Nokta Körler Derneği ve Türkan Sabancı Görme Engelliler Okulu ile iş birliği yaparak hayata geçirdik. Mobil uygulamanın hazırlığı aşamasında onlara da test ettirerek görüşlerini aldık. Destekleriyle elde ettiğimiz bu ortak başarı için kendilerine teşekkür ediyoruz.
Kullanıcılar, Appstore, Google playstore’dan ücretsiz olarak indirip kullanabiliyor
-“İyi giyinmek herkesin hakkı” misyonuyla yürüten bu sosyal sorumluluk projesinde engelli bireyler neler bulacaklar ve uygulamayı nasıl kullanacaklar?
-Bu uygulamayla görme engellilerin giyim alışverişi yaparken yaşadıkları engelleri ortadan kaldırmayı, bu konuda hayatlarını kolaylaştırmayı hedefledik. LC Waikiki olarak geliştirdiğimiz LCW Sense mobil uygulama bir etiket okuma yöntemi. Akıllı telefonlara yüklenen bir uygulama ve ürünün renk, desen, beden, kumaş içeriği, yıkama talimatı ve fiyat bilgilerini kullanıcıya sesli okuyabiliyor. Barkod hem fiyat kartında, hem de ürünün iç etiketinde bulunarak kişinin alışverişinde büyük bir kolaylık ve özgürlük sağlıyor.
Kullanıcılar, Appstore, Google playstore’dan ücretsiz olarak indirip kullanabiliyor. Telefona uygulama indirildikten sonra uygulamada yer alan ana menüde bulunan “oku”, “favoriler”, “gardrobum” ve “yardım butonları” ile çok kolay bir şekilde kullanım sağlanabiliyor.
Oku butonu, ürün barkodunu okutmak için akıllı telefonun kamerasını aktif hale getiriyor. Ürün barkodu, fiyat kartonunun ortasında ve ürün içerisindeki yıkama etiketinin en kısa parçası üzerinde, kumaşa yakın kısımda bulunuyor. Kamera, bu barkodun üzerine geldiğinde, barkod otomatik olarak okunuyor. Barkod okunduktan sonra çıkan menüde kullanıcı ürün ile ilgili “Genel Bilgiler”, “Yıkama Talimatı”, “Fiyat” gibi bilgilere ulaşıyor. Kullanıcı isterse “Favorilere Ekle” butonuyla ürünü favoriler listesine ekleyebiliyor, “Paylaş” butonu ile ürün bilgilerini, cihazda yüklü olan mobil uygulamalar aracılığı ile sevdikleriyle paylaşabiliyor ya da satın aldığı bir ürünü gardrobuma ekle butonuyla “gardrobum” listesine ekleyebiliyor. Ana menüye eklenen gardrobum menüsüne eklenen ürünlerin fiyat dışındaki tüm bilgilerine internet olmadığı zamanlarda da ulaşabiliyor.
Yıkama bilgileri menüsü ile ürünün yıkama talimatı uyarıları ve ürün kumaş karışım bilgilerine ulaşabilirken, fiyat butonu ile ürünün peşin ve taksitli fiyatlarını öğrenebiliyor. Ana menüdeki yardım butonu ile uygulama kullanımı hakkında daha detaylı bilgilere ulaşarak menünün içerisindeki bize yazın butonu ile görüş, öneri ve isteklerini de paylaşabiliyorlar.
37 ülkedeki tüm mağazalarımızda görme engelli müşterilerimiz bu uygulamadan yararlanacak
-“LCW Sense” uygulamasını ileride daha da geliştirmeyi planlıyor musunuz?
-Şimdilik çorap hariç tüm giyim ürünlerimizde bu uygulama kullanılabiliyor. Mobil uygulama bize tüm ürünleri bu sisteme dahil etme imkanı verdi. Çorapta ise fiyat kartonu çıkarıldıktan sonra okutulacak barkodun bulunduğu bir etiket bulunmadığından uygulama dışı kaldı. Focus çalışmalarında görme engellilerin günlük hayatlarında çoraplarını ayırt etme konusunda da güçlük çektiklerini fark ettik. Etiket çalışmasını, çorap kapsamına alamadık ama biz de başka çözümler üretmek istedik ve çorapların iç kısmına Braille alfabesi ile renklerin baş harflerini işledik. Bu uygulamamız şu anda test aşamasında umarım çok yakında üretime geçeceğimizin de bilgisini mutlulukla paylaşmak isteriz.
LCW Home kısmında ise aksesuar ürünlerinin barkod yerleri değişken olduğundan ve ürün üzerinde her daim bulunamadığından sadece aksesuar grubu sisteme dahil edilemedi, bu konuda da iyileştirme çalışmalarımız sürüyor.
Öncelikli amacımız 37 ülkede bulunan tüm mağazalarımızda görme engelli müşterilerimizin bu uygulamadan yararlanmalarını sağlamak.
-Şu ana kadar proje ile ilgili gelen tepkileri nasıl değerlendiriyorsunuz?
-Uygulamanın tüm deneme ve geliştirme aşamalarını görme engelli arkadaşlarımızla yürüttük. Onlardan aldığımız olumlu dönüşler bizi daha da yüreklendirdi. Görme engellilerin hayatını kolaylaştıracak olması nedeni ile oldukça olumlu dönüşler alıyoruz ve bunun devam edeceğini umuyoruz. Hatta LCW Sense’in duyurusunu yaptıktan birkaç gün sonra görme engelli iki vatandaşımız uygulamayı deneyerek video çekmişler ve bunu internette paylaştılar. Çok mutlu olduk.
-Dezavantajlı gruplar için LC Waikiki’nin başka sosyal sorumluluk projeleri var mı? Yoksa gelecekte bu tarz projeleriniz olacak mı?
“İyi giyinmek herkesin hakkı” misyonumuzdan hareketle zaman zaman fiziksel engelli ya da herhangi bir rahatsızlığı olan müşterilerimizden kullanımı kolay ürün önerileri alıyoruz. Duyarlılığımız ve önceliklerimiz doğrultusunda, toplumumuzdaki dezavantajlı kesimlere yönelik sayısız çalışma, etkinlik yürütüyoruz. Pek çok alanda farklı derneklerle, STK’larla, akademik kuruluşlarla, uzmanlarla çalışıyoruz. Gerek kendi projelerimizde işbirlikleri yürütüyor, gerekse onların çalışmalarına destek oluyoruz.
Şu anda hem farklı engellere sahip müşterilerimiz için hem de çevre ve çocukların gelişimini hedefleyen farklı projeler üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Bunlarla ilgili de gelecek günlerde güzel haberler vermeyi hedefliyoruz.
Benzer Yazılar
BM-CEPA Üyesi ve TODAİE Öğretim Üyesi Prof. Dr. Türksel Kaya Bensghir ile Söyleşi
BM- CEPA Üyesi ve TODAİE Öğretim Üyesi Prof. Dr. Türksel Kaya Bensghir: BM Kamu Hizmet Ödüllerine İlgi Ülkemizde UYAP’ın Başarısı ile Arttı… 137
Söyleşi: İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran
“Bilişim hizmetlerinin üç temel yapı taşı: Teknoloji, insan ve süreç” 6